Ticaret Araştırmaları ve Risk Değerlendirme Genel Müdürlüğü

...

Vietnam Kozmetik Pazarı 2,3 Milyar Dolarlık Fırsat Sunuyor

Büyük uluslararası kozmetik markaları Vietnam pazarına daha fazla önem vermeye başlamıştır.

İngiltere, Fransa, Kore ve Japonya gibi Avrupa ve Asya'daki birçok önde gelen kozmetik markası, Vietnam'da ticari operasyonlara girmek ve mevcut varlıklarını genişletmek için fırsatlar aramaktadır.

Küresel bir pazar araştırma şirketi olan Mintel'e göre, Vietnam kozmetik pazarı yaklaşık 2,3 milyar dolar değerindedir. Tüketicilerin %60'ından fazlasının her gün kullandığı cilt bakım ürünleri en popüler ürünlerdir.

Statista'nın araştırmasına göre, Vietnam'daki kozmetik mağazalarının sayısı 2021'de 87 iken bu yıl 124'e çıkarak %40 artmıştır. Mağazaların çoğu ülkenin eni büyük ekonomik merkezleri olan Hanoi ve Ho Chi Minh City'de bulunmaktadır.

Savills Vietnam Ticari Kiralama Direktörü Hoang Nguyet Minh, 2019'da Vietnam'ın sağlık harcamalarının GSYİH'nın %6,6'sına ulaştığını ve bunun 2022 yılına kadar %10,7 civarına çıkmasının beklendiğini dile getirmektedir.

Nielsen'e göre ise, Vietnam'da kişi başına kozmetik harcaması Tayland'ın 20$'ına kıyasla sadece 4$'dır ve büyük bir potansiyel göstermektedir.

Öte yandan Vietnam kozmetik pazarında müşteri kazanmak da çeşitli nedenlerle zordur.

Sağlık ve güzellik bakım ürünlerinde perakende zinciri modeli yeni olmasa da Vietnam'da halen yeterince popüler bir mağazacılık modeli değildir.

Uzmanlar, yerel pazara girdikten sonra, markaların genellikle birinci sınıf bir konumda bulunan ilk mağazalarına büyük yatırımlar yaptığını, daha sonra açılan mağazaların ise genellikle daha düşük yatırımla büyük alışveriş merkezlerinin içinde yer aldığını söylemektedir.

Vietnam'daki yabancı bir kozmetik perakende zincirinin temsilcisi ise perakendecilerin özellikle sağlık ve güzellik bakımıyla ilgili ürünlerde tüketici güvenini kazanmak için zamana ihtiyacı olduğunu söylemektedir.

Mağaza zincirleri geliştirmenin yanı sıra, kozmetik markaları çevrimiçi platformlar üzerinden satışlara da önem vermektedir. Amiral mağazalarını müşterileri çekmek için bir kanal,  e-ticareti ise geliri desteklemek için bir platform olarak görmektedirler.

Kaynak: https://vietnamnet.vn/en/cosmetic-market-us-2-3-billion-opportunity-in-vietnam-2066178.html