Ticaret Araştırmaları ve Risk Değerlendirme Genel Müdürlüğü

...

Satışları 2022 yılında azalan Skoda'nın Elektromobilite Çalışmaları Sürmektedir

1. Škoda Auto geçen yıl dünya çapında 731.300 otomobil teslim ettiğini açıklamıştır. Bu veri, bir önceki yıla göre satışlarda yüzde 16,7 oranında düşüşe işaret etmektedir. Firma, söz konusu azalmada, devam eden yarı iletken kıtlığı, Ukrayna'daki savaş, tedarik zinciri zorlukları, artan enerji ve hammadde fiyatları ile küresel pazarlarda devam eden belirsizliğin rolü olduğunu belirtmiştir.

Geçen yıl Skoda'nın en büyük pazarı, teslim edilen otomobil sayısıın 2021'e göre yüzde 1,8 oranında azaldığı Almanya olmuştur. Satışların yüzde 128 arttığı Hindistan ise en çok büyüyen pazar olmuştur. Rusya'da firmanın satışları yüzde 80 düşerken, Çin'de yüzde 37 azalmıştır. 

Octavia firmanın en çok satan modeli olmaya devam etmiş, ardından Kamiq ve Kodiaq tercih edilen başlıca modeller olmuştur. Satışlarda yüzde 110 oranındaki en büyük artış, Hintli Kushaq modelinde kaydedilirken, elektrikli Enyaq modelinde yüzde yirmi satış artışı olmuştur.

Firma için önemli bir büyüme adımı, şirketin yılın ilk yarısında Vietnam pazarına açılması olacaktır. Öte yandan, Çin pazarından çıkış konusu tartışılmaya devam etmektedir. 

Bu yıl, yeni nesil Kodiaq ve Superb modellerinin yanı sıra Kamiq ve Scala modellerinin de değişmesi beklenmektedir. Ayrıca,2026 yılında tamamen elektrikli üç yeni modeli piyasaya sürülmesi öngörülmektedir.

2. Çek otomobil üreticisi, elektromobilitenin geliştirilmesi için 5,6 milyar Euro; dijitalleşmenin güçlendirilmesi için 700 milyon Euro tahsis etmiştir. 

Firma, geçtiğimiz Mayıs ayında Çekya'daki tesislerinde bir akü sistemi montaj hattını işletmeye başlamış olup, hattı bu yıl sonbaharda hattı büyütmeyi planlamaktadır. 2022'de 80 bin adet üretilen akü sisteminin, yeni montaj hattının devreye alınması ile günde 1500 üretim kapasitesine ulaşması öngörülmektedir. 

Akü sistemlerinin çoğu Volkswagen Grubu'nun Alman fabrikalarına gönderilmektedir. Audi veya Seat markalarının elektrikli araçlarına da takılan sistemlerin Enyaq modelinde de kullanıldığı bilinmektedir.

Öte yandan, sistemin önemli bir bileşeni olan pil hücrelerini içeren modüllerin Asya ülkelerine alternatif kaynaklardan temini, Volkswagen ve Škoda'nın önceliklerinden biridir. Firma temsilcileri, Çek Cumhuriyeti'nde kurulacak pil hücresi fabrikasının (gigafactory) kurulması gerektiğini vurgulamaktadır.

Gigafactory'ye ilişkin planlar ise halen netlik kazanmamıştır.