Ticaret Araştırmaları ve Risk Değerlendirme Genel Müdürlüğü

...

Vietnam'da Perakende Pazarına Yerel Markalar Hakim

Yerel bir pazar araştırmacısı olan Q&ME'nin bir raporuna göre, Vietnam'ın perakende mağaza pazarı yerli oyuncuların hakimiyetinde.

Devlete ait kooperatif Saigon Co.op'un markası Co.op Mart ve özel holding Masan'ın markası Winmart, sırasıyla 128 ve 123 mağazayla listenin başında yer aldı.

Tayland perakende devi Central Retail, 24'ü Lanchi Mart markası altında, 21'i Mega Market ve 11'i eski adıyla Big C olmak üzere 56 mağazayla takip etti.

Japon markası Sakuko ise 35 mağaza ile ilk üçün oldukça gerisinde kaldı.

Vietnam'daki süpermarket sayısı 2022'de 373'ten 362'ye biraz düştü. Q&ME'ye göre Ho Chi Minh City 87 ile en büyük paya sahipken, onu 83 ile Hanoi izledi.

Büyük mağazalara bakıldığında ise, özel holding Vingroup'un bir parçası olan Vincom, toplam 111 mağazadan 83'ü ile pastanın en büyük dilimini elinde tutmakta olup onu Güney Koreli LotteMart ve Japon Aeon Mall sırasıyla 15 ve 6 mağaza ile takip etmektedir.

Mini mağazacılık sektöründe ise sadece yabancı oyuncular yer almakta olup, Çinli perakendeci Miniso 47 mağazayla pazarın lideri olurken, onu 17 mağazayla Güney Koreli rakibi Minigood ve 10 mağazayla Çinli Mumuso izledi.

Market sektöründe, mağaza sayısı bakımından yerli perakendeciler başı çekiyor. Masan bünyesindeki WinMart+ 3.049 mağazayla en büyük paya sahipken, onu 1.710 mağazayla Mobile World Investment Corporation bünyesindeki Bach Hoa Xanh izledi.

İki Vietnamlı perakendeci, Vietnam'daki 6.720 marketten 4.759'unu veya toplamın %70.8'ini oluşturuyor.

Ünlü yabancı markalar Circle K, GS25, FamilyMart, 7-Eleven ve Ministop da bir yandan pazar payını artırmaya çalışıyor. Circle K, 423 marketle yabancı markalar arasında ilk sırada yer alırken, onu 201 ile GS25, 146 ile FamilyMart ve 80 ile 7-Eleven izliyor.

Pazar araştırma sitesi Euromonitor, Vietnam'daki yabancı market markalarının gelirinin 2016'da 3,35 trilyon VND'den (142,7 milyon $) 2021'de 8,02 trilyon VND'ye (341,8 milyon $) yükseldiğine dikkat çekti. Yabancı markalar arasında Circle K %48 ile en yüksek pazar payına sahip olurken, bunu %18,8 ile Family Mart, %14,3 ile Ministop ve %7,3 ile 7-Eleven izledi.

Kaynak: https://theinvestor.vn/domestic-retailers-dominate-market-in-vietnam-d4564.html