Ticaret Araştırmaları ve Risk Değerlendirme Genel Müdürlüğü

...

Aşağı Saksonya Ekonomisi Yol Rehabilitasyonu İçin Çağrıda Bulunuyor

Aşağı Saksonya'daki birçok yolun kötü durumda olduğu ve kapatılmak üzere olan çok sayıda harap köprünün bulunduğu tespiti yapılmaktadır. Aşağı Saksonya ekonomisi artık bunu kabul etmek istemiyor ve eyalet hükümetinden devlet yollarının yenilenmesi için  yatırım talep ediyor.

Aşağı Saksonya İş Birlikleri (UVN) Genel Müdürü Volker Müller, Hannoversche Allgemeine Gazetesine yaptığı konuşmada, "Bireysel kullanıma ek olarak, şirketler düzgün yollara daha da ihtiyaç duymaktadır" dedi. "Aşağı Saksonya gibi bir bölgede, karayolu - gelecekte - mal taşımacılığı hizmetinin büyük çoğunluğunun gerçekleştirildiği ulaşım modudur." Ancak Aşağı Saksonya'daki birçok devlet yolu "kötü durumda, mal trafiğini engelliyor ve trafik kısıtlamalarına neden oluyor".

UVN'ye göre, devlet yollarının bakım ve onarımı için yılda en az 130 milyon Avroya ihtiyaç var. Ancak 2023 için devlet bütçesinde sadece 82 milyon Avro planlanıyor. Müller, bu rakamın geçen yıldan 20 milyon avro bile daha az olduğunu eleştirdi. Ve bu yatırım tutarı, mevcut inşaat fiyat artışlarını bile hesaba katmıyor.  Büyükşehir bölgeleri ile daha küçük şehirler ve belediyeler arasındaki trafiği sürdürmek için köy yollarının temas halinde olması gerekir.

İnşaat Endüstrisi Derneği Niedersachsen-Bremen Genel Müdürü Jörn P. Makko, Aşağı Saksonya için bir köprü anlaşması çağrısında bulunuyor. Makko, "Altyapı çok kötü durumda ve döklüyor.  Acilen ve daha fazla yatırım yapmamız gerekiyor" dedi. Aşağı Saksonya'da 50 köprü o kadar ağır hasar görmüş ki kapanmak üzere. 100 köprü aynı sonu bekliyor. Bu nedenle en harap köprüler Weidetor'da (Hannover), Südschnellweg'de (Hannover) ve Weserbrücke'dedir (Hannoversch Münden). Lamberts köprüsü (Meppen) artık kendi yükünü kaldıramıyor ve desteklenmesi gerekmekte. Sektör köprü anlaşması istiyor.

Makko, "Ulaştırma altyapısı, toplumsal hareketliliğin bel kemiğidir. Özellikle köprüler, ülkemizin ekonomik gücü için merkezi öneme sahiptir." Burada ülke için acilen harekete geçilmesi gerekiyor. "Altyapı için bir anlaşma, köprüler için bir anlaşma, sorunları çözmek için başlangıç ​​noktası olabilir."

Makko, köprü yapım prosedürlerinin kısaltılmasını talep etti. "Bir köprünün yıkıldığı yerde, yeni bir köprü kolayca yeniden oluşturulabilmelidir." Trafik altyapısına yapılan bir avroluk yatırım, diğer sektörlerde 2,50 avroluk değer yaratmaktadır.

Yollar ayrıca sadece hareket için kullanılmıyordu. Yüzeyler şiddetli yağmur olaylarında su yönetiminin önemli bileşenleridir. Bozulmamış bir trafik altyapısı sayesinde daha az trafik sıkışıklığı da iklimin korunmasına önemli bir katkıdır.

Bakanlık: Bütçeler sınırlı

Ulaştırma Bakanlığı, kesintileri devlet bütçesinin son derece sınırlı durumuyla gerekçelendirdi. Bakanlık sözcüsü Christian Budde bu gazetede yatırım bütçelerinin sınırlı olduğunu söyledi. "Bu nedenle, bu yıl Aşağı Saksonya genelinde yatırım öncelikleri belirlenecek." Budde'ye göre, köprü bakımı ve yeni inşaat yenileme projeleri, bisiklet yolları ve halihazırda başlamış olan inşaat önlemleri finanse ediliyor. Ayrıca, yerel transit programından projelere yatırımlar var.