Ticaret Araştırmaları ve Risk Değerlendirme Genel Müdürlüğü

...

Hamburg merkezli Otto Group online perakendede düşüş bekliyor

Hamburg merkezli Alman perakende şirketi Otto Group online perakendede düşüş bekliyor

Otto, içinde bulunduğumuz mali yıl için hem Almanya'da hem de uluslararası alanda online perakendede yüzde 9'luk bir düşüş beklediklerini açıkladı. Ancak bu düşüş bile geça oranla bir iyileşmeye karşılık geliyor. Ülke çapındaki e-ticaret satışları geçen yıl ise neredeyse yüzde 12 oranında düşmüştü. Otto, düşük alım havasının bir nedeni olarak yüksek enflasyonu görüyor. Krizin önümüzdeki yıla kadar sona ermesi beklenmiyor.

Zorlu piyasa ortamına rağmen Otto yatırım yapmaya devam etmeyi planladığını da açıkladı. Yapılan açıklamada online perakendede en önemli konuların otomasyon, yani robotların kullanımının artması ve yapay zeka olduğuna yer verildi. Amaç, müşterilerin doğru ürünleri bulmasını kolaylaştırmak ve şirkete olan bağlılıklarını korumak olarak ifade edillirken, Otto ayrıca pazar yeri işlevini daha da genişletmek istediğini, bunun için ürünlerin Otto web sitesinde diğer perakendeciler adına satılmasını planladıklarını açıkladı.

Yetkilier ise e ticaret perakendeciliği alanında Otto gibi Alman firmalar açısından en büyük zorluğun Temu gibi Asyalı e-ticaret sağlayıcıları olduğu görüşünde birleşiyor.