Ticaret Araştırmaları ve Risk Değerlendirme Genel Müdürlüğü

...

Fas’ta Kızıldeniz'deki Gerilimden Dolayı Navlun Fiyatlarında Artış Yaşandığı Gözlemlendi

Deniz taşımacılığı ve lojistik uzmanlarına göre, Kızıldeniz'deki kriz nedeniyle, deniz taşımacılığı maliyeti üç katına çıktı. Çin'den Akdeniz'e gelen bir konteynerin fiyatı şu anda yaklaşık 2.000 Dolardan yaklaşık 6.000 / 7.000 Dolara yükseldi. Bundan sonra, gemiler Güney Afrika'daki Ümit Burnu'na yönlendirilerek, daha sonra Afrika kıyılarından geçerek Kuzey Atlantik'e, sonra Latin Amerika'ya doğru yol alacaktır. Şu anda, bahsi geçen ek lojistik maliyetlerle birlikte, sigorta primlerindeki artış ve gemi yolculuklarının ortalama 15 gün daha uzaması dikkate alınmaktadır.

Gemilerin güzergah değiştirmesinden dolayı, gemiler ve konteynerler daha uzun transit süreleriyle (8 ila 14 gün) karşı karşıya kalmaktadır. Danimarkalı Maersk, Alman Hapag Lloyd, Fransız CMA CGM'nin yanı sıra İtalyan-İsviçreli MSC dahil olmak üzere büyük armatörler Kızıldeniz üzerinden bağlantılarını askıya alma kararı aldı. Şimdilik bu krizin ithal ürünlerin fiyatları üzerindeki etkisi ölçülemez olup deniz taşımacılığındaki fiyat artışının piyasadaki fiyatlara yansımasının birkaç hafta, hatta aylar alması öngörülmektedir.

Kaynak: https://fr.le360.ma/economie/pourquoi-les-prix-du-fret-maritime-flambent-et-qui-va-payer-la-facture_WNM7GGFVBVFFHIYA5WFI2GNLYY/