Ticaret Araştırmaları ve Risk Değerlendirme Genel Müdürlüğü

...

Panama Kanalı'nda Yaşanan Kuraklığa Alternatif Çözümler Aranıyor

Panama Kanalı'nda yaşanan kuraklık sorunu çerçevesinde ülkenin en büyük gelir kaynaklarından birindeki soruna yönelik çözüm arayışları devam etmektedir. Bu kapsamda, 1855 yılında inşa edilen ve halihazırda kullanılan Panama Demiryolu; kanal trafiği taşımacılığına kolaylık sağlanmasını teminen bir ara mod taşımacılığı olarak son günlerde yoğun şekilde tercih edilmektedir.

Panama Kanalı güzergahı boyunca Kanal Rotasına paralel şekilde kanalın giriş ve çıkış konumlarına yakın Balboa ve Colon demiryolu terminallerinden konteynırların iletilmesi işlemi gerçekleştirilmektedir. Yaklaşık 77 km uzunluğunda olan demiryolu hattı, mevcut durumda Mayıs 2024 etkisinin devam etmesinin öngörüldüğü El Nino doğa olayı ve yağış yetersizliği sebeplerine geçici bir çözüm olmak üzere Pasifik'ten gelen gemilerdeki yüklerin demiryolu hattı ile Atlantik'e ve yine tam tersi istikamette rotanın kullanılarak karşı okyanus limanındaki diğer bir gemiye aktarılması suretiyle kanaldan geçmeden, yüklerin değiştirildiği iki farklı gemi ile takas yöntemi ile ticaret akışını devam ettirmektedir.

Bilhassa lojistik firmalarımız ile ürünlerinin tedariği açısından Panama Kanalı'nı kullanan firmalarımızın dikkatine sunulur.