Ticaret Araştırmaları ve Risk Değerlendirme Genel Müdürlüğü

...

Özbekistan'ın E-Ticaret Evrimi: Pazaryerleri, Seri İlanlar Ve Birbir'in 10 Milyon Dolar Yatırımlı Platformu

Uzmanlara göre, Özbekistan'ın e-ticaret pazarı 2022 yılında 2018'e göre beş kat artarak 311 milyon dolara ulaştı. Bu da ülkeyi Orta Asya'nın en hızlı büyüyen e-ticaret pazarı haline getiriyor. Sektörün hızlı gelişimi, artan dijital benimseme, hükümet desteği ve büyük yerel oyuncuların ortaya çıkması gibi çok sayıda faktörden kaynaklanıyor.

Ulusal Proje Yönetim Ajansı Başkan Yardımcısı Davron Maksudov, ülkede şu anda yıllık cirosu 300 milyon dolar olan 50'den fazla pazar yerinin bulunduğunu belirtti. Bu rakamın 2027'de 1 milyar dolara çıkması bekleniyor.

KPMG tarafından yakın zamanda yapılan araştırmada, Özbekistan'daki e-ticaret için 2023-2027 döneminde %41,4 ile %47,4 arasında birleşik yıllık büyüme hızı (CAGR) tahmin ediliyor.

Geleneksel pazar yeri segmentindeki önemli oyuncuların yükselişinin yanı sıra, 2024 aynı zamanda ilanlar alanında yeni bir oyuncunun da gelişine tanıklık etti. Bu sektör, on yıldan uzun süredir önemli bir yenilik veya uzun vadeli yatırım görmemişti.

Özbekistan'ın daha geniş e-ticaret evriminin bir parçası olarak sınıflandırılmış reklamların canlandırılması yönündeki bu değişim, alıcılar ile satıcılar arasındaki etkileşim için anlaşılması kolay ve etkili araçlara olan talebin artmasıyla şekilleniyor, ülkenin büyük bir kısmı hala geleneksel alışveriş alışkanlıklarına güveniyor. (Kun.uz).