Madagaskar'ın ilk otoyolunun hayata geçirilmesi için görüşmeler başladı. Ortak seçiminde halihazırda birkaç adım atıldı. Sağlık krizine rağmen, Madagaskar altyapıya yaptığı en büyük yatırım projesini hayata geçirmeye çalışıyor. Şu anda Büyük Ada’nın bağımsızlığından bu yana altyapıya yapılan en büyük yatırımı temsil ediyor.
Bu proje, Antananarivo ile Toamasina'yı birbirine bağlayacak 4 şeritli otoyol inşaatını içermektedir. Nitekim Kamu-Özel Ortaklığı Genel Müdürü Harinjanahary Razanarisoa'ya göre bu projeyle ilgili süreç devam ediyor. Devlet tarafından başlatılan ilgi beyanı çağrılarına yanıt veren tüm şirketlerle rekabetçi diyalog denen süreç devam ettirilmektedir. Bu firmaların her biri ile projenin geliştirilmesi için görüşmeler planlanmaktadır.
MATP (Bölgesel Planlama ve Bayındırlık Bakanlığı), bu yeni 2 × 2 şeritli yol altyapısının 260 km'lik bir otoyol olacağını planlıyor. Dinlenme alanları, servis alanları vb. kapsayacak yeni otoyol Madagaskar’da ilk olma özelliğini taşıyor.
Kamu-özel ortaklığı çerçevesinde özel sektörün gerekli finansmanı sağlayacağı unutulmamalıdır.Açıklamalara göre kullanıcı tarafından karayolu üzerinde kat edilen kilometreye göre ücretlendirme sistemi olacak. Elbette, sadece zaman tasarrufu söz konusu olmayacak, otoyol, ulusal karayoluna göre çok daha hızlı olacak. 60 km / saatten fazla yol alamayan eski araçlar bu yolu kullanamayabilir.
Otoyol projesinden, özellikle büyük hacimli yatırımların yarattığı ekonomik faaliyetlerin harekete geçirilmesi, istihdam yaratılması, Antananarivo'yu ekonomik sermayeye bağlayan bu eksende lojistiğin hızlandırılması gibi önemli ekonomik faydalar beklenmektedir.
Kaynak: http://www.midi-madagasikara.mg/07/05/2021
