Ticaret Araştırmaları ve Risk Değerlendirme Genel Müdürlüğü

...

Vietnamlı Yerel Tekstil Firmaları İç Pazarda Rekabet Etmekte Zorlanıyor

Vietnamlı tüketiciler uluslararası tekstil markalarının ürünlerini yerel Vietnamlı üreticilerin ürünlerine tercih ediyor ve bu durum yerli markaların pazar payının küçülmesine neden oluyor.

Vietnam Industry Research and Consultancy (VIRAC) tarafından hazırlanan bir rapora göre, bu durumun sebepleri arasında yerel firmaların zayıf tasarımı, ölçeklerinin küçüklüğü, profesyonellik eksikliği, sahtecilik ve markaları uzun vadede yönetmek ve tanıtmak için strateji eksikliği gösteriliyor.

Şu anda Adidas, Inditex ve H&M Vietnam'daki en büyük üç tekstil markası olup bunları Biti’s, Canifa, Viet Tien ve 10 Mayıs gibi markalara sahip Vietnamlı şirketler takip ediyor.

Vietnam giyim pazarı 2020'de salgın nedeniyle önceki yıla göre yüzde 10'un üzerinde küçülse de pandeminin kontrol altına alınmasıyla orta ve üst kalite tekstil ürünlerine olan talebin artması bekleniyor.

(https://vietnamnews.vn/economy/950800/local-fashion-brands-struggle-to-compete-in-domestic-market.html)