Ticaret Araştırmaları ve Risk Değerlendirme Genel Müdürlüğü

...

Polonya E-Ticaret Pazarının Yılda % 12 Büyümesi Bekleniyor

Danışmanlık firması PwC ve Digital Experts Club tarafından hazırlanan bir rapora göre, çevrimiçi satış kanallarının 2020'de perakende satış paylarının yüzde 14 arttığını gördükten sonra önümüzdeki birkaç yıl içinde ortalama yüzde 12 büyüyeceği tahmin ediliyor.

Uzmanlar, çevrimiçi alışverişin artan popülaritesinin pandemik kilitlenmenin tetiklediğine ve artan dijitalleşme eğiliminin büyümeyi tetikleyeceğine inanıyor.

PwC bir basın bülteninde "Önümüzdeki yıllarda, kullanıcı sayısındaki sürekli artış ve artan harcama değeri sayesinde e-ticaret pazarının değeri sistematik bir şekilde büyüyecek" dedi. "PwC uzmanları, e-ticaret pazarında yüzde 12 düzeyinde ortalama bir büyüme bekliyor."

Raporda derlenen verilere göre 2019-2020 yılları arasında Polonya'da internet üzerinden ürün satışı yüzde 35 arttı. 2020'de çevrimiçi kanallar, Polonya'daki perakende satışların değerinde yüzde 14'lük bir paya ulaştı.

Raporda, yılın ilk çeyreğinde yapılan araştırmaların, Polonyalıların neredeyse %85'inin pandemi sona erdikten sonra e-satın alma sıklığını azaltma niyetinde olmadığını gösterdiğini belirtiyor. Ankete katılanların yaklaşık yüzde 74'ü e-satın almayı benzer bir seviyede tutacak ve yüzde 10'u artırmayı planlıyor.

Ankete katılanların yüzde 82'si, 2020'de yaptıklarıyla aynı miktarı veya daha fazlasını çevrimiçi olarak harcayacak. Yüzde 23'ten fazlası harcamaları biraz artırmayı planlıyor ve yüzde 20'si harcamaları geçen yıla göre beşte birinden fazla artırmayı planlıyor.

Araştırma ayrıca, şehirlerin büyüklüğünün çevrimiçi satın alma sıklığı üzerinde hiçbir etkisinin olmadığını gösterdi - Polonyalılar, nerede yaşadıklarına bakılmaksızın, çoğunlukla ayda iki veya üç kez çevrimiçi satın alıyor (yüzde 36).

PwC Ortağı Maciej Kroenke'nin basın materyallerinde "Salgın ve dijitalleşmenin hızlanması, tüketici ve ticaret resmini tamamen değiştirdi" dedi. "Son birkaç ayda, müşteriler için savaşan şirketler tarafından binlerce test ve yenilik yapıldı. Pazar liderleri, hem ticari faaliyetleri hem de temel süreçlerin gidişatını yeniden tanımladılar ve işin nasıl yeniden planlanacağının bir sonucu olarak değerli bilgiler elde ettiler.

"Bugüne kadarki değerlerden tamamen farklı değerlerin geçerli olacağı yeni bir e-ticaret çağı var," diye ekledi. "Rekabet avantajını sürdürmek veya elde etmek için şirketler büyük esneklik göstermeli ve eski alışkanlıkları yeniden tanımlamalıdır."