Ticaret Araştırmaları ve Risk Değerlendirme Genel Müdürlüğü

...

Meksikalıların Özel Tüketim Harcamaları ve Tüketici Tercihleri

Meksika’da özel tüketim harcamaları, üretimde ve tedarikte yaşanan sorunların ithal tüketimi olumsuz etkilemesi neticesinde Şubat ayında aylık bazda %0,2 (yıllık bazda %6,5 küçülme) azalırken; aynı dönemde brüt sabit yatırımlar %2,4 büyüme (makine ve teçhizat bileşeninde %1,5 ve inşaat bileşeninde %2,6 büyümenin etkisiyle) göstermiştir.

Mart ayında ise özel tüketim aylık bazda %2,8 büyürken (Temmuz 2020’den bu yana en yüksek aylık büyüme), yıllık karşılaştırmada %0,7 azalmıştır. Bu dönemde ithal mal tüketimi %6,2 ve yerli mal tüketimi %1,6 artmıştır. BBVA Research, özel tüketimde Nisan ayında toparlanma beklemektedir. Mart ayında brüt sabit yatırımlar ise %2,3 aylık büyüme ile ardışık üç aylık ilerleme kaydetmiştir. Bu dönemde özel sektörün makine ve teçhizat yatırımı %3 artarken, inşaat sektörü %0,3 gerilemiştir.

Kantar şirketinin gerçekleştirdiği “COVID-19 Barometresi” araştırması ise, pandeminin başlangıcından 15 ay sonra Meksikalı tüketicilerin %67'sinin gelirinin etkilendiğini, %76'sının alışverişlerinde fiyata daha fazla dikkat ettiğini ve %48'inin alışveriş alışkanlıklarını değiştirdiğini ortaya koymuştur. Bu araştırmaya göre Meksikalıların %55'i koronavirüsten endişe ederken, %37'si sağlıklarından endişe etmektedir. Elektronik ticaretin benimsenmesine rağmen, tüketicilerin %68'i süpermarkete giderek kendi yiyecek ve ev ürünlerini seçmeyi tercih etmektedir. Tüketicilerin %56'sı pandemi sırasında yeni ürünleri veya önceden alışık olmadıkları markaları denemeye daha istekli olduklarını dile getirmiştir.

Yine Kantar şirketi tarafından gerçekleştirilen “Brand Footprint 2021” araştırmasına göre ise; İçecek, Gıda, Süt Ürünleri, Güzellik ve Kişisel Bakım ile Ev Bakım ürünleri kategorilerinde penetrasyon, nüfus ve tüketici seçimi açısından Bimbo (unlu mamuller), La Moderna (makarna), Pinol (ev bakım), Lala (süt ürünleri), Nutrileche (süt ürünleri) ve Alpura (süt ürünleri) en fazla tercih edilen Meksika markaları olarak öne çıkmaktadır. Söz konusu araştırmanın sonuçlarına https://www.kantar.com/campaigns/brand-footprint/explore-the-data internet adresinden ulaşılabilmektedir.  

Pabis Retail şirketinin araştırması ise Meksika’da Ocak-Eylül 2020 döneminde sağlıklı atıştırmalıklar alt kategorisindeki (kuru meyveler, nopal, amarant vb.) yıllık büyüme eğiliminin geleneksel atıştırmalıklara (kızarmış yiyecekler, patlamış mısır, tatlılar vb.) kıyasla çok daha olumlu olduğunu göstermiştir. Bu dönemde, sağlıklı atıştırmalıklar alt kategorisinin büyüme oranı %27,6 iken, geleneksel atıştırmalıklar alt kategorisi yalnızca %2 büyümüştür. Ülkede sağlıklı atıştırmalıkların en fazla tüketildiği eyaletler Baja California, Baja California Sur, Sonora, Sinaloa ve Nayarit olurken; geleneksel atıştırmalıkların en fazla tüketildiği eyaletler Chihuahua, Coahuila, Durango, Nuevo León, San Luis Potosi, Tamaulipas ve Zacatecas olarak sıralanmaktadır.