Ticaret Araştırmaları ve Risk Değerlendirme Genel Müdürlüğü

...

Hindistan Ekonomisinde İyileşme Sinyalleri

Hindistan’ın genelinde düşen vaka sayıları ve Covid kaynaklı kısıtlamaların kademeli olarak gevşetilmesinin de yardımıyla, otomobil, tüketim malları, elektronik, akıllı telefonlar, e-ticaret, konaklama ve gayrimenkul gibi sektörlerdeki ticari faaliyetler Haziran ayında Mayıs ayına göre kayda değer artış göstermiştir. Tüketici elektroniği satışlarının %70-80 oranında artış gösterdiği ülkede kredi kartı kullanım oranı, petrol satışları, enerji tüketimi gibi makro göstergelerin Haziran ayında bir önceki aya oranla %10-18 aralığında arttığı görülmektedir.  

Benzer şekilde hızlı tüketim ürünlerine olan talebin %15 civarında artması ve trendin bu yönde devam edeceği beklentisi doğrultusunda Hindistan’ın önde gelen hızlı tüketim malları üreticileri (Hindustan Unilever, Marico, Dabur, Pepsi-Co, Wipro Consumer vb.) mevcut kapasitelerini genişletmek için yeni yatırımlar planladıklarını bildirmiştir.