Ticaret Araştırmaları ve Risk Değerlendirme Genel Müdürlüğü

...

Ukrayna E-Ticaret Pazarı 2020’de 4 Milyar Dolara Ulaştı

Soul Partners, Baker Tilly Ukraine ve Aequo’nun USAID desteğiyle yaptığı bir araştırma sonucuna göre, 2020’de Ukrayna’daki e-ticaret pazarının hacmi %41 büyüyerek toplam perakende ticaretin %8,8’ine ulaşmıştır.

Araştırmaya göre, Ukrayna e-ticaret pazarı son beş yılda üç katına çıktı ve önümüzdeki beş yıl içinde iki katına çıkma potansiyeline sahip olduğu öngörülmektedir. 2020 yılında pazar büyüklüğü 4 milyar Dolar seviyesine ulaşmıştır.

E-ticaretin Ukrayna’nın GSYİH’sindeki payı ise %2,6 seviyesindedir. Aynı zamanda Ukrayna, diğer ülkelere kıyasla yılda e-ticaret için düşük bir harcama düzeyine sahiptir. Halkın düşük satın alma gücü ile açıklanan sonuca göre ortalama rakam 104 dolardır.

Ukrayna’da e-ticarette en gelişmiş sektörler; elektronik ve tekstil ürünleri olarak karşımıza çıkmaktadır. Ancak her yıl diğer kategorilerdeki artış sebebiyle elektroniğin payı azalmaktadır.

2020 sonunda giyimde e-ticaret hacmi 291 milyon Dolar olurken, online satışların perakende ticaret yapısındaki payı %6,8’e yükselmiştir. Tahmine göre bu rakam 2023 yılına kadar %10’a ulaşacaktır.