Ticaret Araştırmaları ve Risk Değerlendirme Genel Müdürlüğü

...

Birleşik Krallık-2021 Yılı İkinci Çeyreğinde Tüketici Harcamalarında Tatil, Yeme İçme ve Eğlence Sektörü İlk Sıralarda Gelirken, Genel Perakende Harcamalarında Büyük Düşüş Olmuştur

İngiliz Ulusal Yapı Kooperatifi ve Finans Kurumu Nationwide, Nisan-Haziran ayları arasında müşterilerinin yaptığı işlemleri inceleyerek, 2021 birinci üç aylık dönemi ile karşılaştırması neticesinde, Covid 19 kısıtlamalarının hafifletilmesinin belirli sektörlerdeki harcamalarda büyük artışı beraberinde getirdiğini ancak genel perakende ve mağaza harcamalarında %91 düşüş olduğunu tespit ettiklerini açıklamıştır. 

Araştırmaya göre; 2021 birinci çeyreğine kıyasla Nisan-Haziran arası dönemde; insanların harcamalarında en büyük artış sırasıyla tatil (%141), yeme-içme (%112), eğlence (%108), bahçecilik (%77) ve giyim (%73) alanlarında olmuştur. Bunlardan başka hayır kurumu mağazaları (gelirleri hayır kurumlarına aktarılan ikinci el eşya satılan mağazalar), çöpçatan siteleri ile evcil hayvan harcamalarındaki artışlar özellikle dikkat çekmektedir.  

Charity Retail Association CEO'su Robin Osterley, hayır kurumlarının 12 Nisan'da yeniden açılmalarına izin verildiğinde harcamalarında büyük bir artış görüldüğünü ve yalnızca İngiliz Kalp Vakfı'nın 12 Nisan günü bir günde 1 milyon Sterlin gelir sağladığını belirtmiştir.

Diğer yandan, Covid 19 kısıtlamalarının ardından Nisan ve Haziran arasında insanların çöpçatan sitelerine önceki çeyreğe göre %5 artışla 3,8 milyon Sterlin harcadıkları; ayrıca İngilizlerin evcil hayvanlarının bakımı ve beslenmesi için 124,5 milyon Sterlin harcadıkları tespit edilmiştir.

Son olarak pandemi döneminde tüketicilerin ödeme alışkanlıklarının değiştiği, temassız ödeme ile kart ile ödemelerin hız kazanarak kullanımının sırasıyla %76 ve %46 arttığı tespit edilmiştir.