Ticaret Araştırmaları ve Risk Değerlendirme Genel Müdürlüğü

...

Aliexpress Russia - 2021 Mali Yılı İlk Yarısı Faaliyet Sonuçları

Mail.ru Group, USM International, Alibaba Group ve Rusya Doğrudan Yatırım Fonu ortaklığı ile kurulan ve 2010 yılından bu yana faaliyet gösteren Aliexpress Russia’nın 2021 mali yılının ilk yarısına ilişkin faaliyet sonuçları açıklanmış olup, 1 Nisan 2021 – 30 Eylül 2021 tarihleri arasındaki dönem kapsamında;

-Yerel satıcılar tarafından gerçekleştirilen satışların, bir önceki yıla kıyasla % 126 artış gösterdiği, alınan siparişlerin 5,5 kat artarak 139,2 milyona ulaştığı, -Mali yılın ilk yarısı için cironun, yıllık %36'nın üzerinde bir artışla 133,3 milyar RUB (hizmetler hariç) (1.8 milyar USD) olarak gerçekleştiği, -Son 12 ayda, aktif müşteri sayısının 27,9 milyonu aştığı, aynı zamanda, Rusya'dan mal alıcı sayısının yıllık bazda %114 arttığı, -AliExpress Russia bünyesinde faaliyet gösteren satıcılarının toplamda 350.000’den fazla olduğu, bu rakam içerisinde, Çin ve diğer ülke menşeli satıcıların sayısının 275.000 civarında olduğu, söz konusu verilerde, bir önceki yıla kıyasla % 45 oranında artış kaydedildiği, Rus satıcı sayısının ise % 172 oranında artış göstererek 75,5 bine ulaştığı, -Ciro açısından hızlı büyüyen kategoriler arasında gıda ürünleri, elektronik ürünler (abonelik, sertifikalar), düğün ve bayram ürünlerinin, alınan siparişler bazında ise ev ve bahçe ürünleri, cep telefonu ile güzellik ve sağlık ürünlerinin ön plana çıktığı, -Eylül 2021'de yerel mallar için günlük ortalama sipariş sayısının 100 bine ulaştığı, -AliExpress Rusya'nın sosyal e-ticaretten elde ettiği cironun, toplam ciro içerisindeki payının %6 seviyesini aştığı, (VKontakte, Odnoklassniki'deki mekanikler ve tüm sosyal ağlardaki canlı akışlar dahil) AliExpress uygulamasında canlı akışlar aracılığıyla satılan malların cirosunun ise, mali yılın ilk yarısının raporlama dönemi için 1,2 milyar rubleyi (167 milyon USD) aştığı görülmüştür.