Slovak Tarım ve Gıda Odası’na (SPPK) bağlı gıda üreticileri, artan girdi fiyatları nedeniyle ürünlerinin fiyatlarını yüzde 10 ila 20 oranında artırmak zorunda kalmıştır. Daha iyi bir sübvansiyon politikası ve perakende zincirlerinin marjlarını daraltması ile zorunlu zamların hafifletilebileceğini; ancak, Slovakya’nın ne olursa olsun fiyatlardaki artışlardan kaçınamayacağını ifade edilmektedir. Kümes hayvanı yetiştiricileri, şeker üreticileri, fırıncılar, süt endüstrisi ve şarap imalathaneleri önemli girdi fiyatlarında artışlar olduğunu belirtmektedir. Değirmencilik sektörü, yağ üreticileri ve konserve fabrikaları da benzer sorunlar yaşamaktadır. SPPK başkanı Emil Macho, gıda üreticilerinin uzun süredir perakende zincirlerinden kaynaklı olumsuz durumlarla karşı karşıya kaldıklarını vurgulamıştır. Aynı Alman şirket tarafından kontrol edilen iki büyük mağaza zincirinin (Schwarz Gruba ait Lidl ve Kaufland kastedilmektedir.) son beş yılda Slovakya'da yaklaşık 1 milyar avro kazandığını belirtmiştir. Öte yandan, ülkedeki tüm gıda endüstrisinin yıllık karı toplam 50-70 milyon avrodur. Macho, Hükümetin gıda fiyatlarını düşürmek için sınırlı seçeneklerinin bulunduğunu kaydederek, uzun vadede tek çözümün sürdürülebilir bir tarım ve gıda politikası oluşturmak olduğunu belirtmiştir.
