Ticaret Araştırmaları ve Risk Değerlendirme Genel Müdürlüğü

...

Ford, elektrikli araç konusunda biraz ilerleme kaydediyor.

Yaklaşık dokuz aylık bir gecikmenin ardından, otomobil üreticisi Ford, Avrupa'da büyük ölçekli olarak üretilen ilk elektrikli otomobilinin seri üretimine başladı. Ford Explorer modelinin ilk elektrikli araçları Salı günü Köln'de banttan çıktı ve müşterilere teslim edildi. Ford, üretim tesisini elektrikli araç üretimine uyarlamak için yaklaşık iki milyar Euro yatırım yapmıştı. Başlangıçta Eylül ayında başlaması planlanmıştı, ancak yeni bir pil standardı nedeniyle hazırlıklar beklenenden daha uzun sürdü.

Yeni elektrikli araç fabrikasının üretim kapasitesi yılda 250.000 otomobil olarak belirlenmiştir. Explorer'ın – kompakt bir SUV – yanı sıra başka bir elektrikli model daha üretilecektir. Ancak, Ford Almanya Satış Müdürü Christian Weingärtner, bu kapasiteye gelecek yıl için ihtiyaç duyulmayacağını belirtti. "Kapasite, pazarla birlikte büyümek için tam uygun." şeklinde bilgi verirken; satış hedefleri hakkında bilgi vermedi.Otomobil üreticisi, elektrikli mobiliteye geçişte geç kaldı; Tesla, VW ve diğer otomobil üreticileri öne çıkarken, Çin de bu pazarda yerini aldı. Ford'un, yeni gelen bir firma olarak bu kadar geç bir zamanda elektrikli pazara nasıl başarılı bir şekilde girebileceği sorulduğunda, Satış Müdürü Weingärtner, şimdi doğru zaman olduğunu, çünkü artık elektriğin bir niş olmadığını söyledi. "Şu anda pazar büyüyor ve fabrikamızı verimli bir şekilde çalıştıracak kadar büyük." olduğunu ifade etti.

Ford, bu otomobilde VW'den gelen bileşenleri kullanıyor - aracın platformu ve bataryası Wolfsburg'dan geliyor. Verilen bilgilere göre, batarya 26 dakika içinde yüzde 10'dan yüzde 80'e kadar doldurulabiliyor, menzili 602 kilometre ve başlangıç fiyatı 48.500 Euro. Daha zayıf bir bataryaya sahip olan daha uygun fiyatlı bir Explorer versiyonu daha sonra piyasaya sürülecek ve 42.500 Euro'ya mal olacak.

ABD'li şirket, Almanya'da daha önce bir elektrikli otomobil üretmişti. 2013'ten 2018'e kadar Saarlouis'te Focus'un elektrikli versiyonu üretilmişti, ancak bu, sadece küçük miktarlarda ve büyük bir başarı olmadan gerçekleşti. Ford'un başka bir elektrikli aracı olan spor otomobil Mustang Mach-E, Meksika'da üretiliyor, ancak bu da daha çok bir niş ürün olarak kabul ediliyor. Köln'de üretilen Explorer, ABD'li şirketin binek araç segmentindeki ilk büyük elektrikli seri üretimidir.

Sektör uzmanları, Ford'un elektrikli otomobil üreticisi olarak ekonomik perspektifleri konusunda temkinli yaklaşıyor. CAR-Enstitüsü Bochum'dan otomobil uzmanı Ferdinand Dudenhöffer, "Ford geç başlıyor ve kötü bir zamanlama yapıyor, çünkü şu anda elektrikli otomobil pazarındaki talep zayıflıyor", "Rakipler, nispeten düşük fiyatlarla piyasaya sürdükleri fazla kapasiteleri var – bu da Ford'un durumunu daha da kötüleştiriyor." dedi.