Beş şirket ve üç konsorsiyum, ana projenin geliştirilmesi ve Bar - Boljare otoyolunun Mateşevo - Andrijevitsa bölümü inşaatı için yüklenicilerin seçimi için yapılan ön yeterlilik çağrısına yanıt verdi. Ulaştırma Bakanlığı'ndan Şehir Portalı için Mateşevo'dan Andrijevica'ya uzanan otoyolun ikinci bölümünün potansiyel bir yüklenici tarafından en uygun teklifin seçilmesinin ardından belli olacağı açıklandı.
Belirlenen dinamiklere uygun olarak, Mateşevo-Andrijevitsa bölümünün tasarım ve inşaatına ilişkin sözleşmenin bu yılın sonunda imzalanması planlanıyor; bundan sonra ana projenin başlatılması ve inşaatın yürütülmesi için koşullar oluşturulacak. Karadağ Ulaştırma Bakanlığı, aynı zamanda Kredi Anlaşması ve Hibe Anlaşmasının imzalanması, projenin denetiminin seçilmesi ve arazi kamulaştırması gibi bir dizi başka faaliyetin de yapılması gerektiğini duyurdu.
Bar-Boljare otoyolunun inşaatının ikinci aşamasının uygulanmasına yönelik hazırlık çalışmalarının şu ana kadar planlandığı gibi ilerlediğini söylediler.
"Bu faaliyetlerin her biri belirli zorlukları beraberinde getiriyor. Ancak şu ana kadar faaliyetler planlanan dinamiklere uygun olarak yürütülüyor, bu nedenle yüklenici seçimini ve proje uygulamasına başlanmasını geciktirecek olağanüstü bir durum beklemiyoruz" Karadağ Ulaştırma Bakanlığı'ndan söylendi.
Otoyol projesinin ikinci bölümünün inşaatının gerçekleşmesi için tahmini sürenin 1 yılı ana projenin geliştirilmesi, 4 yılı inşaat olmak üzere 5 yıl olduğu bilgisini verdiler.
Mateşevo'dan Andrijevitsa'ya giden otoyolun ikinci bölümünün inşaatının nihai fiyatı, potansiyel yüklenici tarafından en uygun teklifin seçilmesinin ardından bilinecek.
İnşaatın nihai fiyatı, tekliflerin alınması ve en uygun teklifin seçilmesinin ardından belli olacak. Finansman, Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası (EBRD) (200 milyon Avro tutarında kredi) ve ayrıca proje Trans-Avrupa Ulaştırma Ağının gösterge niteliğindeki uzantısının bir parçası olduğundan AB fonlarından sağlanan hibeler tarafından desteklenmektedir. (TEN-T) ve Karadağ için Tek Öncelikli Altyapı Projeleri Listesi'nde yer almaktadır ve bu nedenle mevcut AB fonlarından hibe alınmasına uygundur. Ulaştırma Bakanlığı, yatırımın eş finansmanı için kalan tutarın devlet bütçesinden karşılanacağını söyledi.
Ana projenin geliştirilmesi ve Bar - Boljare otoyolunun Mateşevo - Andrijevitsa bölümü inşaatı için yüklenicilerin seçimine yönelik ön yeterlilik çağrısı 24 Nisan 2024'te yayınlandı ve iki ay sürdü, yani çağrı 23 Haziran 2024'te sona erdi. Ulaştırma Bakanlığı, "Beş şirket ve üç konsorsiyum, otoyolun söz konusu bölümüne ilgi gösterdi." dedi.
Komisyon, başvuruları yasal ve mali yeterlilikler, benzer projelerde kanıtlanmış deneyim, uluslararası kabul görmüş çevre koruma standartları, sosyal, sağlık ve güvenlik normlarına uygunluk gibi EBRD satın alma kural ve kriterlerine uygun olarak değerlendirmeye çalışıyor.
Kaynak: İnvestitor Haber Sitesi
Yayımlayan: Podgoritsa Ticaret Müşavirliği