Ticaret Araştırmaları ve Risk Değerlendirme Genel Müdürlüğü

...

İspanyol modasının yeni tedarikçileri Fas, Vietnam ve Kamboçya

2024'ün ilk dokuz ayında üç ülke İspanya'ya 3 milyar 665 milyon avro değerinde moda ürünleri ihraç etti, bu rakam bir önceki yıla göre %22,2’lik bir artış anlamına geliyor. Kamboçya ise %33,3'e kadar çıkan oranla en büyük artışı kaydetti.

İspanyol modası Asya alışveriş portföyünü güçlendiriyor. ICEX 'in yayınladığı verilere göre, yılın ilk dokuz ayında Asya, İspanyol modasının ana tedarikçisi olarak ağırlığını artırırken, Fas, Vietnam ve Kamboçya gibi ülkeler moda satışlarındaki artışa öncülük etti. Buna paralel olarak Çin ve Bangladeş listenin başında yer alıyor.

Özellikle Kamboçya, bu yılın Ocak-Eylül döneminde İspanya'ya yönelik moda satışlarında en büyük artışı kaydeden ülke oldu; 1,07 milyar avroya ulaşan satış, %33,4'lük bir artışa denk geliyor. Ülke böylece İspanya'ya moda satışında ilk kez 1 milyar avro sınırını aşmış oldu ve İspanya'nın en büyük sekizinci moda tedarikçisi konumuna geldi. Bir yıl önce aynı dönemde 11. sıradaydı.

Satışların Kamboçya'dakine benzer şekilde çift haneli artışlar gösterdiği Fas ve Vietnam da büyüme kaydetti. Yılın ilk dokuz ayında Fas, İspanya'ya 1 milyar 393 milyon avro değerinde moda ihracatı gerçekleştirdi; bu rakam, 2023'ün aynı dönemine göre %19,6 artış anlamına geliyor. Ülke, İspanya'ya satışların Ocak ve Eylül ayları arasında yıllık bazda %21 oranında azaldığı 2023'te kaydettiği düşüşün ardından toparlanmanın yanı sıra, İspanya'nın altıncı en büyük moda tedarikçisi olmaya devam ediyor.

Vietnam ise, ülkeye yaptığı satışlarla, bir önceki yılın ilk dokuz ayına göre %16,6 artış ve 1 milyar 198 milyon avroluk satışla İspanya'nın yedinci büyük tedarikçisi konumunda. Toplamda üç ülke, İspanya'ya 2023'ün aynı dönemine kıyasla %22,2 artışla 3 milyar 665 milyon avro değerinde moda ihracatı gerçekleştirdi.

Asya, Kamboçya gibi ülkelerde çift haneli artışlarla İspanya’nın en büyük moda tedarikçisi haline geliyor.

Çin ve Bangladeş, diğer ülkelere kıyasla büyümelerini yavaşlatsa da bir dönem daha İspanya'nın başlıca moda tedarikçileri olmayı sürdürüyor. Özellikle Ocak-Eylül 2024 döneminde Çin, İspanya'ya bir yıl öncesine göre %3,2’lik bir artışla, 5 milyar 6 milyon avroya varan moda satışı gerçekleştirdi. Çin’i, bir önceki yılın aynı dönemine göre %0,73'lük hafif bir artışla İspanya'ya 2 milyar 566 milyon avro değerinde moda ihracatı yapan Bangladeş takip ediyor.

Tam tersine Türkiye, İspanyol modasının tedarikçisi olarak ağırlığını azalttı. Kıtaya yakınlığı nedeniyle Avrupalı ​​moda şirketlerinin üretimlerini giderek arttırdığı ülke, ilk dokuz ayda %3,2 daha az moda satışı gerçekleştirdi.

İspanyol moda tedarikçilerinin sıralamasında, 2023'e kıyasla satışlarını artıran iki Avrupa ülkesi de yer alıyor. Fransa, İspanya'ya bir önceki yılın aynı dönemine göre %9,47 artışla 2 milyar 538 milyon avro değerinde satış gerçekleştirdi. Sıralamada Fransa üçüncü sıraya yerleşirken, onu ülkeye satışlarını artıran İtalya takip etti. Ocak ve Eylül 2024 arasında İtalya, İspanya'ya 2 milyar 458 milyon avro değerinde moda ihracatı gerçekleştirdi; bu da bir yıl öncesine göre %7,8 artış anlamına geliyor.

Küresel ölçekte İspanyol moda ithalatı 2023 yılının ilk dokuz ayına göre %5,3 artarak 26 milyar 628 milyon avroya ulaştı. İspanya, yalnızca eylül ayında 3 milyar 315 milyon avro değerinde moda ithalatı yaptı. Bu da bir önceki yılın aynı ayına göre %11,7’lik veya 348,2 milyon avroluk bir artışa denk geliyor.

https://www.modaes.com/entorno/marruecos-vietnam-y-camboya-los-nuevos-suppliers-de-la-moda-espanola